Székesfehérvári fűtőház, 2020. december 29. 7:20 – A francia vasútról 2018-ban került Magyarországra két Alstom Prima tehervonati mozdony, a képen látható 27175 és a már sikeres hatósági vizsgával és magyar pályaszámmal rendelkező 27178 (491 001). Igazi nehézfiúk, a szolgálati tömegük 90, vagyis tengelyenként éppen 22,5 tonna. Hiába épül át egyre több fővonal, összefüggő, 22,5 tonnás tengelyterhelésre alkalmas hálózatról továbbra sem beszélhetünk. Ezt Budapest és a szlovén határ között, a Székesfehérvár – Boba szakaszon úgy próbálják áthidalni, hogy a vonatkeresztek alkalmával igénybe vett kitérővágányt minden fontosabb állomáson megerősítették, az átmenő fővágányon és a nyílt vonalon pedig a 22,5 tonnás tengelyterhelésű vonatok közlekedését 20 km/órás sebességcsökkentéssel engedélyezték. Már csak egy rövid szakaszt kell Városlőd környékén rendbe tenni, és akár indulhat arra is az Alstom Prima, az ereje megvan hozzá!

Helyszín: 

Járművek: 

Fényképezte: