Hírek

© Barta Endre

Csömödér–Feketeberek, 2022. január 13. – Az ünnepek után a Csömödér-környéki erdőkben is elkezdődött a munka. Az idei első nagyobb mennyiséget a Szentpéterfölde feletti, feketeberki rakodóról szállítják be Csömödérbe, ahol a tűzifát a fűrészüzem dolgozza fel, az értékesebb rönkfa pedig átrakás után, nagyvasúti kocsikban folytatja az útját.

Miskolc-Tiszai–Hidasnémeti, 2021. december 13. – A Budapest-Keleti—Miskolc-Tiszai—Kassa útvonalon az új menetrend szerint kétórás ütemben, napi hét pár InterCity vonat közlekedik. Az új járatokkal a „Rychlé Eso” (kb. Gyors Ász) becenevű, szlovák 362-es villamos mozdonyok is gyakrabban járnak át Magyarországra.

© Barta Endre

Budapest – Győr, 2021. december 12. -- A vasutas újév első napján, vagyis a menetrendváltást követő első napon gőzmozdonyos különvonat indult a Nyugati pályaudvarról Győrbe. A vonatot a jelenleg egyetlen üzemképes 424-es, a pakuratüzelésű 424.247 húzta.

© Barta Endre

Esztergom - Almásfüzitő, 2021. december 12. -- Az Esztergom—Almásfüzitő vonalon végrehajtott járatbővítés a 2021/22-es vasúti menetrend egyik újdonsága. Korábban a vonalon naponta két pár vonat fordult, most naponta nyolc.

© Barta Endre

Galgamácsa - Vácrátót, 2019. április 9. -- Közel tíz éves szünet után újra járnak a személyvonatok a Galgamácsa és Vácrátót közötti, 77-es számú vasútvonalon. Ez sajnos nem valami átgondolt, utasbarát koncepció része, hanem csak a Budapest - Hatvan vasútvonal átépítése körüli általános felfordulás egyik újabb fejezete. A vasútvonal viszont szép, sőt, most tavasszal egészen lenyűgöző, vasútbarátok számára kihagyhatatlan.

Budapest – Ráckeve, 2017. szeptember 2. –- A 130. születésnapját ünneplő HÉV tehervonat-fotózásra invitálta a vasútbarátokat. A teherkocsikat egy Tigris húzta, a fotósok egy előttük haladó nosztalgia-motorkocsiban utazhattak.

© Barta Endre

Fonyód - Kaposvár, 2017. augusztus 30. -- Szolgálatképtelenné vált a Celldömölk - Kaposvár személyvonat mozdonya, a vonatot végül a segélygép húzta Kaposvárig. Szépen muzsikált a Dácsia, suhant a felújított pályán, de a vonaton már egyetlen utas sem volt.

© Barta Endre

Kaposvár - Fonyód, 2017. augusztus 23. -- Folyamatban van a vasútvonal átépítése, a 2017 őszi időszakban végre az utasok által is észrevehető változások történnek. Cikkünk a vasútvonal fapados állomásainak, megállóhelyeinek kíván emléket állítani.

© Barta Endre

Marcali, 2017. július 20. -- Több nap eltelhet úgy, hogy a személyforgalom nélküli mellékvonalon egyetlen vonat sem jár. Ma viszont két tehervonat is megfordult Marcaliban, a Rail Cargo Hungária tolatós tehervonatát a Petrolsped irányvonata követte.

© Barta Endre

Somogymeggyes, 2017. június 6. -- Egy hatalmas zivatar rongálta meg a pályát Somogymeggyes felett. A helyreállítást azonnal megkezdték, de csak a legfontosabb munkákra volt lehetőség. Az újonnan bevezetett 10 km/órás korlátozással újabb szöget vertek a Sió-vonal koporsójába.

© Barta Endre

Marcali, 2017. március 31. -- Több hónap után újra vonat érkezett északi irányból Marcaliba. A frissen matricázott Kárpátos Nohab használt betonaljakat hozott a dél-balatoni vonalról, a lezárások miatt hatalmas kerülővel. Bízunk benne, hogy a fővonali felújítással a szárnyvonalak is jól járnak.

© Bakos Attila

Eger - Szilvásvárad, 2017. január 14. -- Szombat reggelre ellepte a hó a pályát, a Bz motorkocsi egyedül nem indulhatott útnak. A délelőtti vonatpárt lemondták, de délutánra megérkezett a segítség. A téli kaland jól végződött, mind a négy utas visszajutott Egerbe.

© Barta Endre

Tapolca, 2016. december 30. -- Az óév utolsó nagy vasútbarát rendezvényét a Nohabok legendás állomáshelyén, Tapolcán tartották. Budapestről különvonatot indítottak, amelyet nyolc Nohab húzott. A mozdonyok felsorakoztak az egykori javítócsarnokuk előtt.

© Szőcsényi Gábor

Somogyszob - Marcali, 2016. december 21-22. -- Újra csak bebizonyosodott, hogy a vasúti fő- és mellékvonalak nem létezhetnek egymás nélkül. A dél-balatoni fővonal átépítése miatt a jelentős teherforgalmú Marcali megközelíthetőségét Somogyszob felől kellett biztosítani. 

© Varga Ádám

Mónosbél, 2015. szeptember 6. -- Használt síneket szállítottak a miskolci fővonalról a csendes mellékvonali állomásra. A szerelvényt a Kárpát Vasút "síkvidéki" Nohabja vontatta, de a négy hajtott tengely itt kevésnek bizonyult. Az elakadt vonatot a helyi őserő tolta fel Mónosbélre.

Nagyvárad - Körösszeg, 2013. augusztus 23. -- A határmenti vicinálison tizenhat év szünet után indult újra a személyforgalom. A helyszínen próbáltunk rájönni, hogy erre kinek volt szüksége? Utazási igénnyel nem találkoztunk, bájos falusi hangulattal annál inkább!

© Barta Endre

Mátészalka 2013. július 12. -- Ma délután két tehervonat is indult volna Debrecenbe, de az AWT hiába lett előbb kész, a mozdonyuk lerobbant. Sikeresebb volt az RCH, először betolták a következő szerelvényt az iparvágányra, majd három fás kocsival útnak is indultak Debrecenbe.

© Barta Endre

Kunszentmiklós-Tass, 2013. június 21. -- Sokan várták már, és most tessék, itt a kánikula. Mintha csak a kelebiai vonal mai napjáról írta volna Arany János közismert sorait: "Ég a napmelegtől a kopár szík sarja, tikkadt szöcskenyájak legelésznek rajta." A nap valóban éget, a kiskunsági pusztában áll a levegő, közben a Szöcskék eddig soha nem látott számban lepik el a vidéket.

Balaton, 2013. május 4. -- Öt év után újra elindult a vörös csillagos Balaton Retro Expressz. A fotósok vonata ezúttal teljesen körbejárta a magyar tengert.

© Barta Endre

Drégelypalánk, 2005. október 13. -- A Bobó túl nehéz, a Dácsia túl gyenge, Balassagyarmat és Romhány között a vasúti szállítás két napot igényel.

© Barta Endre

Putnok - Eger, 2005. május 22. -- A Royal Hungária Expressz néven futó, országjáró különvonat az útjának harmadik napján északi irányból, a vadregényes szilvásváradi vasútvonalon érkezett Egerbe. A Bz-motorkocsikhoz szokott szemeknek Putnok és Szilvásvárad között különösen furcsa volt a két mozdonyból és hat hosszú személykocsiból álló szerelvény.